Nadiya Din
NAD-NAD


As'salam.
Nurul Nadiah


FOLLLOW-FOLLOW




D.Board
Follow
Twitter
Instagram




PERINGATAN UNTUK DIRI


Jangan lupa !
Ijajil telah menghabiskan 1000 tahun untuk beribadah kepada Tuhan. Dan hanya sekali (1 kali) sikap SOMBONGnya, dia dikutuk sebagai Iblis dan diusir dari Syurga. #ERATKAN SILATURAHIM





 tetamu



kawin mudaaa ?




بسم الله الرحمن الرحيم , السلام عليكم ورحمة الله وبركا ته


 
kawin muda , ibu bapa mesti 'sporting' bagi anak-anak meraka kawin muda yela , macam tue kan kita dapat helakkan berlakunya gejala yang entah apa-apa  
'untung la' siapa dapat ibu bapa yang sporting macam nie kan , tapi jangan laa kome baru umur 16tahun kebawah dah nak kawin-kawin nie , gila moryan ke apa, kalau yee gatal nak kawin tunggu laa lepasan SPM macam aku nie , yang bakal lepas dari pada peperangan yang akan jemput aku naik sampan, HAHAH lawak toyyee >.< 

________________________________________________________________

Yang nie baru cerita betul yang hendak aku samapikan , yang atas tue saja bagi nasihat yang boleh di katakan masuk akal juga laa kan . Cakap pasal SPM kan mama aku cakap kan kalau aku GAGAL dalam SPM  aku kene kawin terus denagn BANGLA , OMG gila kentang laa mama aku. Mama aku nie tak sabar nak dapat menantu ke , sampai cakap macam tue ?? lepas tue entah kenapa tetiba hari tue boleh pulak mama aku cakap ''kalau kakak nak kawin bagi tahu mama tau'' , memang aku menjerit laa satu rumah tue . tebiat apa mak aku tue , heeee meremang aku di buatnyaa . Dahlah aku tak ada boyfiee , kalau aku ada boyfiee sekali pun kan aku sikit tak ada langsung niat nak kawin-kawin bagai nie , aku nak masak pun tak lepas apatah lagi kalau dah mendirikan rumah tangga .Tak bersedia lagi .  Kalau betullah aku nak kawin kan , bukan BANGLA pilih aku ini muktamat FULL STOP . 

_____________________________________________________________________

So , the teaching is study hard for the future . Dan cari lah pasangn yang sesuai dan menjamin masa depan anda . Jangan mengeyam banyak sangat sikit-sikit tak apa , kalau banyak sangat takut menyesal tak sudah .
pelajaran di dahulukan , perkahwinan di kemudiankan . ahahaha slogan jenis apa niee --' 
sampai di sini sahaja lah nampaknya , dan saya ingin meminta anda yang telah membaca blog sana nie ''comments'' dan ''like'' entery saya yang tak seberapa nie . Saya ingin memohon maaf atas kesilapan saya dalam semua entry saya kalau-kalau ada yang terasa dan sebagainya . Dengan ini juga saya nak ambil kesempatan doa kan saya agar saya di berikan kesihatan yang baik , penglihatan yang cerah , minda yang cerdik dan hati yang tenang dalam SPM yang akan menjelang tidak lama lagi .