Nadiya Din
NAD-NAD


As'salam.
Nurul Nadiah


FOLLLOW-FOLLOW




D.Board
Follow
Twitter
Instagram




PERINGATAN UNTUK DIRI


Jangan lupa !
Ijajil telah menghabiskan 1000 tahun untuk beribadah kepada Tuhan. Dan hanya sekali (1 kali) sikap SOMBONGnya, dia dikutuk sebagai Iblis dan diusir dari Syurga. #ERATKAN SILATURAHIM





 tetamu



Strong


Assalamualaikum, lihatlah waktu aku update blog kol berapa dahh tukan, now pukul 2 lebih serious aku tak boleh tidur lagi mata masih liat nak pejam .Malam yang teramat sunyi sekarang ni, dan dalam sunyi sepi nie ada datang rasa takut sebab dah malam sangat.. Harini aku nak update maybe tak berapa ada cute icon sebab mood update harini sungguh lain dan tersangat lain . Something bad happend too me ? err maybe not but something happend in my heart, my life, my self  



Setiap yang pernah lalai sebelum nie pasti ada niat untuk berubah, jadi aku adalah salah seorang darinya yang cuba untuk berubah jadi yang Muslimah yang di senangi oleh semua orang dan Allah.. Tapi bukan mudah dan sekelip mata jee perubahan tu boleh berlaku dengan cepat . Pasti memerlukan masa, dan setiap mereka yang berubah Allah akan turunkan ujian kepada kita sama ada kecil atau besar untuk menguji kesabaran dan ketabahan kita untuk menempuhinya dengan penuh rasa syukur kerana Allah turunkan ujian untuk kita menambahkan pahala sekiranya kita bersabar dan bersedia untuk melangkah kearahnya di redhai Allah..

Pernah dulu aku cuba nak berubah untuk jadi yang baik tapi aku tak suka orang marah aku bila aku kena marah aku mula lah nak melenting macam minah jiwa kacau so aku jadi pemarah dah tambah dosa sedangkan mula-mula niat pahala dah dapat tapi kene marah melenting tak tentu pasal aku terus lupa pasal aku nak berubah. Minah gilakan aku nie, Allah baru bagi ujian sikit tuu aku dah meleting memang tak ada sifat sabar langsung padahal marah sebab tak basuh pinggan jee kot dah jadi melenting.. Nampak tak ujian kecil tapi aku tak mampu tempuh macam mana nak berubahkan !! Orang cakap nak berubah kita kene tahu serba sedikit macam mana nak berubah yang aku tidak, biasalah zaman tak ada ilmu memanglah tak tahu step nak perlu dibuat dan di ikut.. Zaman tuu zaman malas cari ilmu tapi zaman rajin cari ''kau ilhamku'' kui kui... Tapi tulah kita manusia senang berubah kan niat mereka tanpa berfikir panjang.. So dalam part famili nie dapat pulak ujian kene marah lahh, semua aku kene buatlah mentang-mentanglah aku sorang je anak perempuan, aku tak buat sikit dah marah, buat lambat dah marah kalau tak buat langsung dah tentu-tentu kene marahkann... Benda nie dah tiap hari dah aku kenaa, hemm nasiblah mungkin ada hikmah dalam semua nie, mungkin laa  

"Apabila kita mendapat ujian dari Allah, janganlahh mengeluh malah bersyukur 
kerana Allah menyanyi kita dan mengingati kita untuk bersabar dan tempun dengan redha"


I love Him, he was a good man, in my eyes he never made ​​things painful but I do not know if my back, he back stab harap semua tuu bukan macam yang aku sangkakan.. Kalau dah nama pasangan apa pun percayakan... *lap air mata* macam pelik jee kenapa aku lap air matakan, banyak sangat aku senbunyi pendam tentang Amie.. Bukan berahsia tapi itu lahh sifat wanita, walaupun dia ada orang yang dia boleh percaya tapi dorang tak akan cerita soal hati dan perasaan kat sesiapa even dipaksa.. Tak semua orang akan faham akan perasaan kita terutama bila kita luah pada pasangan kita takut dia tersalah faham tersalah tafsir.. Bukan aku reka cerita tapi terjadi dalam realiti hidup aku sekarang, setiap kali minta dijawab aku menjawab dengan segala isi hati aku tapi mungkin dia tak faham sehingga dia salah tafsir apa yang aku cakap.. Hemm, sebab tuu wanita lebih suka berdiam, bila si gadis kata dia tak suka benda yang dia tak gemari puun dia diam, yelah takut torang lain kata tak bersyukur atau tak menghargai.. Tapi tulahh, halangan yang perlu dijalani sehingga menjadi yang Halal bukan mudah tapi ianya perlu dihadapi..

 "Tak payah bersentuh tangan, keran telah bersentuh dihati. 
tak payah membalas kelingan mata, kerana mereka telahpun membalas-balas doa"

Awak, bukan saya nak sembunyi apa-apa dari awak cuma saya tak nak awak salah faham apa yang saya sampaikan.. Saya bersyukur dapat berkenal dengan awak dan awak sudi terima saya dalam hubungan yang belum tentu lagi akan jadi milik kita, tapi kalau dia berdoa memohon pada Allah, Inshaa Allah ada jalannya.. Lagi pun kita masih muda dan perlu banyak lagi yang perlu kita terokai, lagi pun awak punn nak capai kerjaya awak, kan awak kata apa nak bagi famili awak hidup senang dulu bila ekonomi hidup awak stabil baru awak fikir hal yang Allah galakkan dan orang lain mahukan disebabkan itu awak minta saya tunggu macam entry saya buat sebelum nie Milionyears *klik untuk membaca*  Saya suka bila awak cakap macam tuu, awak yakin pada diri awak dan usha buat sesuatu benda, tak mustahil apa yang awak idamkan selama ini  akan tercapai dengan berkat dan usaha awak selama ini.. Saya sentiasa doakan yang terbaik untuk Famili, sahabat-sahabat saya dan juga awak... Walaupun saya tak berapa nak bercerita dengan awak bukan bermakna saya tak suka awak, tak sayang awak, fadup dengan awak, cuma takut awak tersalah erti.. Lepas nie kita bercakap cara baik ye dari hati ke hati..

"Suburkan cinta kerana dalam dirimu ada cinta"



*update blog malam tadi tapi lupa nak publish tertekan save, so percayalah yee*