Nadiya Din
NAD-NAD


As'salam.
Nurul Nadiah


FOLLLOW-FOLLOW




D.Board
Follow
Twitter
Instagram




PERINGATAN UNTUK DIRI


Jangan lupa !
Ijajil telah menghabiskan 1000 tahun untuk beribadah kepada Tuhan. Dan hanya sekali (1 kali) sikap SOMBONGnya, dia dikutuk sebagai Iblis dan diusir dari Syurga. #ERATKAN SILATURAHIM





 tetamu



mix-rendom I



Assalamualaikum, okeyy 1st sekali entry sebelum ni sapa yang tak baca KLIK .

Okey sekarang heboh pasal jerebu-jedebu inikan, banyak sekolah yang tutup termasuk laahh sekolah aku juga, rasa seronok jee bila dapat cuti free  kih kih tapi tulahkan jerebu ni pun bukan elok sangat udara dia tak sesuai untuk organ dalam badan kita.. Semalam ramai juga pelajar sekolah termasuk aku sendiri confuse sama ada sekolah ke tidak yang dalam berita kat tv kata cuti lahh sekolah dibukak semula lah sudahnya aku buat keputusan tak payah sekolah, lagi punn bangun pagi intai luar rumah perhh macam kabus padahal duduk kl tapi suasana pagi macam berada dekat Cameron tebal juga laah tapi alhamdulillah petang tadi hujan kurang sedikit syukur Allah makbulkan doa minta hujan pada hambanya di Malaysia.. Esok dah boleh pergi sekolah macam biasa yahuuu *konon gembiraaaa*

Okey, next story. Haritu hari ahad aku keluar dengan Kak Ipar *bajet compom* aku dengan buah hati, pagi tu yang ambil aku kat rumah Kak Myra *kak ipar* dalam jam 9.50 awal gila kan, nak ikotkan waktu macam tuu mana ada mana-mana Mall buka, pasar ikan buka lahh waktu macam tuu.. Tapi dah orang ambil aku ikot jela kalau komplen nanti kata banyak songgeh pulakan aku ikot jelaa nasib baiklahh dah siap dapat call terus turun naik kereta dalam perjalanan dari KL ke Puncak Alam agak dalam 45 minit juga laah, tapi kami dah singgah-singgah sampai rumah Kak Myra dalam 10.45 okeyy awal gila so sarapan kat rumah dia, fine masa sampai tu getar lutut oiii tak pernah jumpa famili Bf kan so macam poyo lahh takut and malunya, Kak Myra dah cabut masuk dalam aku kat luar terjegak macam kayu sebab aku tak tau nak masuk ke tak sebab orang tak jemput dah tu Kak Myra panggil suruh masuk katanya jangan maluu, sebenarnya dia saja nak kenekan aku dari dalam perjalanan lagi

Aku buat cool jee, cewah konan control laa rasa segan-silu yang si Sayang aku tuu boleh sengeh-sengah gelak-gelak pastu pergi mandi siap lambai, memang kurang hasam. Aku pun salam laah Mama dia *mak mentua* kih kih malu siot rasanya muka naik merah macam nak pecah jee lepastu Mama dia suruh duduk makan, so aku punn layan laah makan yang dihidang nasib baik laah aku ni sopan santun orangnya makan pun sopan je sejuk mata memandang kih kih dah makan borak-borak semua okey kta orang pergi shopping so dapat paw Dekcik, aku dapat cermin mata and seluar okey laa dari tak dapat apa..  Lepastu Dekcik kene belanja Kak Myra and Abang Ayim sebab dorang berjaya balik rumah Mama dia sebelum pukul 11, oriet masa tuu baru aku faham aku adalah orang tengah yang menentukan siapa yang kene belanja siapa cepat dan siapa lambat.. Lantak laah yang pastu aku nak free je semua hek hek Lepas shopping bagai kita orang pon balik semula rumah Mama dia dorang ada bakar-bakar konon sambut menantu cewah Abang Ayim memang dah jadi menantu dorang sebab Kak Myra and Abang Ayim dah tunang so aku lah tu kot hek hek, im happy then tetiba dapat text dari member aku Kecik dia kata esok cuti perhh melonjak lah aku dengar, memang malam lahh aku balik rumah aku, dah makan aku balik Kak Myra hantar aku sampai rumah dalam pukul 11 malam, perhh aku tak pernah keluar balik tersangat malam macam tuu pada aku itu sangat gempak .. Sebelum balik Mama dia bekalkan aku otak-otak kebetulan otak-otak memang kegemaran Mama aku, sebabnya aku tak makan otak-otak takut jadi zombie, haha

Sebenarnya famili aku tak tahu pasal Bf aku ni sebab aku tak bersedia nak bagi tahu, tapi sebab otak-otak yang dibekalkan tu Mama aku banyak pula tanya soalan dahnya aku cakap jela hal sebenar Aku ingat dia nak membebel ke apa if aku ada bobperen tapi tak pulak boleh lagi dia kata "Mama nak tenguk gamba dia, macam mana rupanya" okey aku syak Mama aku dah suka Dekcik sebab Mama aku ni jenis suka orang amik hati dia contoh macam otak-otak tuu laa, okey harap Mama aku kekal macam tuu, mudah sikit urusan aku, huk huk lagi pounn macam green light jee, apa pun kepercayaan ibu bapa terhadap aku mesti ada jangan bagi mereka hilang kepercayaan trhadap aku .

Okey hari dah sungguh malam, esok dah mula sekolah padayang sekolah selamat bersekolah esok, Assalamualikum, selamat malam maaf kalau ada typo..