Nadiya Din
NAD-NAD


As'salam.
Nurul Nadiah


FOLLLOW-FOLLOW




D.Board
Follow
Twitter
Instagram




PERINGATAN UNTUK DIRI


Jangan lupa !
Ijajil telah menghabiskan 1000 tahun untuk beribadah kepada Tuhan. Dan hanya sekali (1 kali) sikap SOMBONGnya, dia dikutuk sebagai Iblis dan diusir dari Syurga. #ERATKAN SILATURAHIM





 tetamu



mencuba walaupun lemah



Aku sudah lupa bila hari terakhir aku menagis.
 Bunyi seolah-olah aku tak banyak melakukan aktiviti menagis.
Aku lupa kerna apa aku menagis buat kali yang terakhir.
Huh, aku konon tabah.
Konon kuat.
Konon cool.
Konon chillex.

Tapiii........... sampai bila ?

Hari ini.......
Ye, hari ini aku tewas. 
Tewas dengan air mata buat yang pertama kali.
Pertama kali ?
Ye, pertama kali, kerna aku lupa bila kali terakhir aku menangis.
Aku anggap ini, yang pertama dan terakhir.

Tangisan ku bukan kerja ciwek.
Tangisan ku bukan gedik.
Tangisan ku bukan mengada-ngada.
Tetapi, tangisan ku adalah, 
tangisan kasih sayang .
antara 1001 kasih sayang yang terpahat dalam dada.

Apaaa ?
Aku telah tewas ?
Huhh..., 
Jangan mudah meneka.
Jangan mudah salah sangka. 
Tewas ku bukan kalah. 
Tapi, tewas ni adalah kekuatan untuk melawan.

Orang yang baru nak berubah banyak ujian dari-Nya
Orang yang diberi ujian dari-Nya adalah orang yang terpilih
juga orang yang dia sayang.

Tapi aku tak perasan, 
ujian dari segi apa,
cara apa,
bentuk apa.
Segelanya kabur.

Ujian ini, aku rasa lemah
ujian ini part paling aku lemah. 
walaupun lemah, aku masih mencuba
walaupun terkadang aku mengeluh dan menrunggut
tapi aku tetap teruskan
walaupun masih juga berputus asa
dan mengambil masa yang lama..


Hey awak yang saya sayang
Hey awak yang nasihatkan saya
Hey awak yang menemani saya
Hey awak, Assalamualaikum.
Terima Kasih
saya ucapkan, sister

" Lagi pun heroin mana menagis
ciwek-ciwek ni tak seksi laa kan hahaha